گوگل همواره از آغاز تاکنون به عنوان شرکتی خود را نشان داده که به هر گوشه وب سرک می‌کشد و از خرید هیچ شرکت فعالی غافل نیست. حالا و بر اساس شایعات این شرکت چشم به سرویس میکروبلاگ توییتر دارد. اگر گوگل قصد خرید توییتر را داشته باشد حالا بهترین فرصت است چراکه قیمت سهام توییتر در پایین‌ترین زمان خود است. احتمالا گوگل می‌تواند چنین معامله‌ای را با مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار انجام دهد. اما باید دانست این نخستین بار نیست که شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به خرید توییتر به گوش می‌رسد. هم گوگل و هم بسیاری از دیگر غول‌های جهان تکنولوژی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک به دنبال خرید توییتری بوده‌اند که حالا ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. اما از سوی دیگر تحلیلگرانی هم هستند که معتقدند توییتر می‌تواند خیلی راحت ارزش خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند. در حالی که گوگل‌پلاس هم اکنون ۲.۲ میلیارد کاربر ثبت شده در سراسر جهان دارد اما واقعیت این است که تمهیدات گوگل برای اتصال کاربران سایر سرویس‌های جذابش ( به خصوص Gmail ) به گوگل پلاس چنین عددی را برای گوگل رغم زده است وگرنه چه کسی است که نداند صنعت شبکه‌های اجتماعی امروزه در دست فیس‌بوک و توییتر است. بر اساس آخرین آمارها تنها ۴ تا ۶ میلیون نفر در گوگل پلاس فعال‌اند. به واقع می‌توان گفت گوگل پلاس به طور مستقل و بدون کمک گرفتن اجباری گوگل قادر به جذب همین کاربران هم نبود. گوگل البته در همه این سالها نشان داده که خیلی ساده می‌تواند سرویس‌های خود را بر اساس تحلیل‌هایی تعطیل کند. اورکات، Wave ، Buze ، گوگل‌ریدر، Google Powermeter و Google Health از جمله سرویس‌هایی هستند که گوگل آنها را به خاک سپرده است. بر اساس تازه‌ترین تحلیلی که توسط ٍٍEric Enge از شرکت Stone Temple Consulting در حدود ۹۰ درصد از پروفایل‌های موجود در گوگل‌پلاس در وب غیر فعال‌اند. بر همین اساس این تحلیل معتقد است که گوگل پلاس در صورتی که برنامه جدیدی برای نجات آن به اجرا در نیاید به زودی خواهد مرد. خرید توییتر نجات گوگل پلاس؟توییتر برای فعالان شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین شبکه‌هاست و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط گوگل است. هم قیمت پایین سهام توییتر و هم بی توجهی کاربران به گوگل پلاس احتمالا می‌تواند یک گزینه خوب برای گوگل باشد. گوگل همچنین از این موضوع به خوبی آگاه است که موبایل آینده اینترنت است و شرکتی موفق است که بتواند بالانس مناسبی بین شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های موبایلی ایجاد کند. تنها طی چهارسال گذشته درآمد گوگل از سرویس تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن انفجار موبایلی است که در سراسر جهان رخ داده است. به همین دلیل گوگل نیاز به یک استراتژی جدید برای بازسازی سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی‌اش دارد. توییتر هم اکنون ۳۰۸ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که بیش از ۵۰۰ میلیون پیام روزانه توییت می‌کنند. میزان افزایش ماهانه ترافیک کاربران موبایلی توییتر تا ۸۰ درصد می‌رسد و این برای گوگل ایده‌ال است.در این اوضاع به سختی می توان آینده را پیش‌بینی کرد اما یک چیز مشخص است: گوگل نیاز به حرکت در آینده دارد و این حرکت هم باید سریع باشد. فیس‌بوک حالا در حال نزدیک شدن به گوگل است و بازار بلامنازع تبلیغات اینترنتی گوگل حالا توسط فیس‌بوک به شدت تهدید می‌شود.