اندروید

برپایه اظهار نظرهای تازه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، سرویس مسنجر این شبکه اجتماعی حالا در حدود ۷۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد.
در اواخر ماه مارس، تعداد کاربران این سرویس پیام رسان برابر با ۶۰۰ میلیون نفر اعلام گردید و این یعنی مسنجر فیسبوک توانسته است در کمتر از سه ماه حدود ۱۰۰ میلیون نفر دیگر را جذب نماید.
لازم به یادآوری است که همه ۷۰۰ میلیون کاربر یاد شده فعال نیستند و صرفا تعداد کل استفاده کنندگان ثبت شده را در برمی گیرند. گفته می شود که زاکربرگ این اطلاعات را در جریان نشستی مطرح ساخت که با حضور سرمایه گذران این شرکت برگزار گردید.

چند روز پیش، مسنجر فیسبوک رکورد یک میلیارد بار دانلود را از طریق ابزارهای اندوریدی شکست و به عنوان یکی از معدود اپلیکیشن های مبتنی بر این سیستم عامل که موفق به ثبت چنین رکوردی شده، نامش را به ثبت رساند.
در تابستان گذشته، جدا شدن مسنجر از اپلیکیشن اصلی فیسبوک نارضایتی بسیاری از کاربران آن را به وجود آورد اما ظاهرا حتی این اقدام هم نتوانست از محبوبیت سرویس پیام رسان یاد شده بکاهد.
مسنجر در زمان انتشارش امکانات تازه و قابل توجهی در مقایسه با زمانی که داخل اپلیکیشن اصلی مورد استفاده قرار می گرفت، نداشت. اما شرکت ارائه دهنده نشان داد که با این کار، مسیر تازه ای را در پیش گرفته است و حالا این مسنجر به جای آنکه صرفا نقش یک سرویس پیام رسان استاندارد را داشته باشد، نقش یک پلتفرم رو به پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیکی را ایفا می کند که حتی قابلیت اجرای اپلیکیشن ها و بازی های مختلف را نیز دارد.
همین چند وقت پیش، فیسبوک فاش ساخت که در حال به روز رسانی و بهبود سیسم اشتراک گذاری موقعیت مسنجر است؛ اقدامی که به باور برخی می تواند مسیر را برای یکپارچه سازی آن با سرویس های اشتراک گذاری ماشین نظیر اوبر هموار نماید.
در حال حاضر، تنها اپلیکیشن پیام رسانی که گفته می شود بیشترین تعداد کاربر را دارد، دیگر سرویس متعلق به فیسبوک یعنی واتس اپ است که با ۸۰۰ میلیون کاربر، سلطان بازار پیام رسان های موبایلی نام گرفته.
تردیدی نیست که اگر واتس اپ به فیسبوک تعلق نداشت، نرخ رشد مسنجر تهدیدی جدی علیه آن محسوب می شد اما، این دستاورد صرفا خشنودی فیسبوک را به دنبال داشته و بس.